tisdag 15 februari 2011

Kärt besök

Storasyster har frågat efter morbror "Kokke" i flera veckor och igår kom han äntligen på besök. Storasyster blev helt till sig när jag buzzade in honom men när han ringde på dörren sprang hon och gömde sig i vår säng. :D

Morbror "Kokke" gick in i rummet och mutade ungarna med varsin ask med mumingodis och efter det var det smooth sailing resten av kvällen. Storasyster ville att morbror skulle vara doktor och gipsa benet på hennes nallebjörn men morbror som inte är så van vid att spontanleka svarade sakligt att han skriver en remiss till mamma-doktorn och således fick jag äran att "gipsa" nallens ben.

Lillebror skulle visa alla sina leksaksbilar åt morbror och när det blev dags för kvällssagan valde lillebror Toy Story 3 -boken och kröp upp i soffan bredvid morbror. Men då fick morbror bråttom och sa att han nog måste gå hem, pappa fick läsa om leksakerna åt lillebror istället, som han gör vaaaaarje kväll (vi har faktiskt funderat på att gömma boken i några veckor).

Det är alltid superroligt när morbror är på besök. Jag tycker om att ha en så nära relation med min bror och jag tycker vi kan sitta och prata i timmar om allt möjligt. Det är skönt att veta att man har en familjemedlem i samma stad. Stundom blir jag väl för överbeskyddande men det hör väl till, han är ju min LILLEbror. Och han är bäst!

Inga kommentarer: