tisdag 22 februari 2011

Host och rossel

Vilken natt!

Storasyster har varit jätterosslig och hostat som en dåre. Hennes andning har varit tung och jag har legat vaken och lyssnat på henne för att föräkra mig om att hon inte drunknar i vad som låter som hundra liter slem i halsen.

På morgonen hade hon 38 graders feber och jag bestämde att hon ska till doktorn. Men där tyckte de att vi var idioter som släpar ett barn som bara har hosta och feber till doktorn. Gubben var också irriterad eftersom han blev sen till jobbet.

Ursäkta då, men hellre safe than sorry!! Som hon höll på inatt kunde man tro att det var något allvarligt på gång...

Lillebror och jag trotsade kylan (-20 grader) och gick till Sale på hörnet för att inhandla en massa "vara sjuk godsaker", bl.a. vindruvor, äppeljuice och ingredienser till jordgubbskräm. För att inte glömma presidentti tumma paahto åt mamma! ;)



Tillägg lite senare:

Så länge mamma bloggar har storasyster bestämt sig för att vindruvorna ska stuvas ner i en stövel. När jag frågar var vindruvorna är skyller storasyster på lillebror och pekar sedan på stöveln och springer och gömmer sig under bäddmadrassen i den stora sängen. I skrivande stund är de båda under bäddmadrassen och håller på välter hela lasset med sängkläder i golvet... Man kan lugnt säga att det är en helt annan unge som busar i sängen än den som gnydde och hostade i natt.

Inga kommentarer: