måndag 21 februari 2011

Painar på...

Inget nytt här inte. Jag painar åpå och försöker orka med en massa skolarbeten, fick lite extraenergi tack vare ett par goda vänner som var hit på en kaffe igår. Tack till er "kaa-O Jeek" och "tante Jaiko"! Ni är guld värda.

I ugnen står en banankaka som vi ska ha till mellanmål idag (det doftar underbart) och jag har ca en timme på mig att skriva färdigt kursdagbok 4 i sociologikursen.

I vardagsrummet snurrar Ett småkryps liv, storasyster och lillebror däremot leker att de är myror i den stora sängen i ett annat rum. "Ja heika myyyjo" hör jag storasyster säga till lillebror.

NU ska jag skrida till verket.


Uppdatering från eftermiddagen:

Två stycken febriga, gnälliga barn. En trött mamma. "Vi ka kåka myyjona!" hörs det ur vardagsrummet.

Banankakan var god och veckodagbok 4 är inlämnad. Nu lite surfande på nätet medan ungarna tittar på film.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Good to have you back :D! Du har paina på bra me både bakasi å inlämningsuppgift :). Synd att bånen valt sjuk, hoppas e gaar fort över! //tant jaiko

Emma sa...

Oj, va trevligt me en kommentar. :D Jå, he henda kännas bra i ca fem minut furi ja kom ihåg all dömde ader arbeiten som sku måst lagas... blää!