söndag 2 maj 2010

Men alltså...

... vi skulle ju fira MIG den här helgen. Vi skulle ju det... men, liksom, vart tog den festen vägen? Jag var i alla fall inte bjuden.

Hade tänkt att vi skulle åka till Tropiclandia idag, men ungarna var så gnälliga så det kändes som en jättebra idé att stanna hemma.

När de somnat sket jag i att läsa till tent och stack iväg till Plantagen och vandrade runt bland blommorna heeelt för mig själv och njöt. Jag vet, vilken konstig sysselsättning, men jag älskar växthus, blomsterhandlar och så vidare. Luften därinne är så härlig och alla blommorna och växterna är så vackra och får en på gott humör.

Köpte två påsar frön, en lavendelplanta och två tomatplantor att ha på balkongen. Tomatplantorna köptes utan att tänka efter två gånger må jag väl erkänna men, vår balkong är het som hel***** (ja ni vet, detdär stället vart stygga flickor hamnar...) på sommaren så en tomatplanta eller två trivs säkert bra tänkte jag... Vi får se, vi får se...

Nu är det natti natti för min del. Sov gott alla!!

Inga kommentarer: