fredag 28 maj 2010

Bra fiilis

Tenten igår gick ganska bra. Jag var kissnödig as hell men jag fick svarat på 5 frågor av 6. Tyvärr missade jag mig på en fråga (den fråga som jag valde bort), jag kunde den egentligen jättebra, jag visste bara inte vad det jag kunde hette. Alltså, man skulle berätta om Freuds strukturella teori eller vad det nu hette och jag var bara WHAT?! Men när jag kom hem och kollade i pappren så var det just precis det jag kunde så bra, visste bara inte vad det hette. CRAP!

Men, jag tror att jag har en chans att bli godkänd. Och faktumet att jag faktiskt kunde svara lite på varje fråga fick mig att må bra, det kändes skönt att veta att någonting faktiskt fastnade i min huvudknopp trots att det inte kändes så.

Jag svävade på små moln hela kvällen igår.

Idag blir min bror utexaminerad från Tekniska. Han blir någonsorts ingenjör, minns inte namnet, men något inom maskin och teknik om jag inte minns fel.

IGÅRKVÄLL meddelade han att jo, man får vara med på dimissionen och jo, han ska ha kaffebjudning efteråt. Jag bara va?! Berättar du det NU?! Jag hade iiingen aning om att han skulle/ville fira. Slängde hastigt ihop en tigerkaka imorse och hoppas att han kan förbise det faktum att hans enda syster glömt bort att köpa både present och blomma åt honom.

Nu väntar vi på att min mamma ska hämta oss så vi kan sticka iväg till brorsans på en kaffetår...

1 kommentar:

Maja sa...

Ja halder tuuman för att tentn gick bra! HÅÅLT!:)