tisdag 4 maj 2010

En liten fotokavalkad:

Har en mördande huvudvärk idag... inte alls kul. Ska jobba mellan 16 och 18 och borde hinna läsa till tent också. Jag vet att jag skröt som värsta storfiskaren för nån vecka sen att jag läste till tent och var sååå duktig, nåh, jag har läst ganska duktigt även sen dess men, nu är det snart tentdags och jag måste fortfarande plöja igenom föreläsningsanteckningar och en engelsk bok (se på bild nedan). Arma mig. Men det ska satan gå!!


Lilla b fick ju en cykel i fredags, så här såg det ut på lördagsmorgonen när en krapiulantisk farsa hade monterat ihop den:

Vilken tuur att hon vet hur man använder den... ;)

Igår köpte jag ett par nya skor åt mig själv. De kostade 20 euro på Prisma och jag har ännu dåligt samvete för att jag inhandlade så opraktiska skor åt mig själv (men de var ju så fina):

Nämnas bör att sist jag köpte nya skor åt mig var det då jag väntade lilla b (alltså för 3 år sedan) och då köpte jag ett par rosa crocs...

På mitt fönsterbräde (det enda som är så högt att lilleman inte kommer åt blommorna) bor det 5 plantor:

Två tomatplantor, en solros (förlåt svärmor, men den dör nog snart...), en lavendel"buske" och en våreld.

Jag drömmer om en liiten kamera att ha i handväskan och som är lätt att plocka fram när det är något man vill fota:

Vår stora systemkamera är bra, men fy vad det är omständigt att ställa i ordning inför en fotografering. Först ska man gräva fram den ur skåpet, sen plocka fram den ur väskan, sen ta av linsskyddet, sen gå tillbaka och ställa sig för att fota och då är situationen redan förbi... Förlåt gullet, men jag vill ha en liten kamera!!

Nu vaknade lilleman. Ska ta en omväg via köket och kasta in en panadol före jag hämtar honom och väcker lilla b.

2 kommentarer:

Johanna ("Jusu") sa...

Oj va snygg skoan!! Sån de sko ja å vila ha!! Sko desperat behöv naslags vårskoan! :)

Emma sa...

Jå, ja tyckt å att ja böva na ny skoan... man kan int riktit nöit åpå i rosa crocs vi varenda tillfälle helder... ;)