torsdag 20 maj 2010

Ännu varmare...

... har jag det just nu på jobbet eftersom ALLA (hur är det möjligt) t-skjortor jag äger (som inte har en stor haj frampå som frågar "How ´bout lunch?") är i tvätten och jag var tvungen att dra på mig en tunn stickad tröja, ja du läste rätt, det är plus 25 grader och jag har en stickad tröja på mig.

Här på jobbet är det dessutom kvavt och äckligt varmt. Tror det beror på bassängen och dess kloraromer.

På väg hit såg jag något som fick mig att le, jag mötte nämligen en bil och i baksätet satt en stor svart hund som hade huvudet ut genom ett av fönstren. Den hade tungan låångt ut ur munnen och såg ut att le.

På "andra sidan" (=Korsholms dagcentral) har de seniordans. Ibland när någon kommer in genom dörren väller gammal finsk dansbandsmusik in och just nu står några äldre herremän på en tobak strax utanför mitt fönster och diskuterar villaliv och bilar.


Jag däremot ska läsa till tent. Det har jag bestämt. Och så får det bli.

Inga kommentarer: