måndag 3 maj 2010

Förändring

Jag började möblera om i vardagsrummet i eftermiddag. Hittade en perfekt lösning på lekhörnan (kan man säga så? Maja? Nåja, men ni förstår vad jag menar...), men resten av möblerna hittar jag ingen bra plats åt. Jag hatar vår stooora bruna soffa som är för stor för vårt vardagsrum och ful som stryk! (VAD tänkte vi på när den införskaffades?)

Så nu är hela vardagsrummet upp och ner... försöker fortfarande fundera ut en bra lösning så jag inte ska behöva ge upp lekhörnan... men jag får nog ge mig tror jag. Allra sist när gubben kommer hem...

Jag vill flytta!!

Nu ska vi ha tebjudning på balkongen meddelar lilla b, kanske bjuds det på legobitar också.


Bilden är googlad.

3 kommentarer:

Anonym sa...

bravo! Jag vill o flytt..! - Du gissar vem som kommenterar.. :) -

Halder på röjer undan småbånsleksaker i Tanelis rum, o möblerar om ter mesama.. Huh!!!! Dammallergisk som jag är så är det min favoritsyssla att städa.. Du har ingen aning om hur mycket skräp Taneli har.. Pust! :)

- men.. imoris tänkt jag på er.. tå han vakna, sovd i vår säng..eftersom he var så dammigt i hans.. han vakna, o ropa på "Äiti".. o så kröp ja ner ter breiver han o vi låg o gosist en stånd.. så tänkt jag att lyckliga du, som har små bånen ännu att gosis me varenda morrn.. De växer nog allt fö fort.. alldeiles fö fort.. pass på njut..!!!

- help! Vi har teoriprov i dykasi på sondan.. Help! jag kommer aldrig att klar e... nog annos, men he er en deil räknasi o.. hur mykke luft man förbrukar / behöver under en 90 minuters dykning på 20 meter.. Hur många kubik luft en flaska på 15 liter innehåller.. När får man dyk på nytt om man under den fössta dykningen varit ner till 20 meter i en timmes tid.. o kommit upp enligt anvisningarna...Help! - dessutom fick i går fösst veta att he er på sondan, så he vaal lite bråttom ti läsa allt.. o tå ännu lär se ti räkn..

har haft eiji telefon sonder jer en vikos tid.. o använd gamla Karvinen.. känder mig helt utanför allt gemenskap.. nog kan man va beroend på taext- och bildmeddelanden, och SIN EGEN TELEFON... !! Idag borde jag få e igen.. Karvinen synns int ju na bilder på.. o int orkar man skriv na lang textmeddelanden helder.. Pust!!!! :) - men.. Kram till er allihop o njut av det vackra vädret!!! - ha lär bli sämber.. Maam.

Anonym sa...

Skick na bild på lekhörnan.. ! :) Maam.

Emma sa...

Just så, me telefon menar ja. Har skicka maang bildmeddeland åt de i helgen å fundera vaför he int kom naa svar alls. :)

Å int vill ti gosis naa dömhe bånen miin. Olli ska bara sta å slå på fönstri å Bella ska bara va me pappa så... he er int så kivat ti va mamma alltjämt... Ja fundrar mang gang om vi faktiskt har så annorlunda bånen jämfört me all ader, vår tycks int göra naating lika som aders...???