lördag 1 maj 2010

Jag trodde jag var smart...

... när jag igår köpte en liten cykel åt lilla b. Perfekt tänkte jag, yrvädret ska få en egen fartmaskin som hon får trampa sig trött på. Åh du naiva mor! Först och främst så VILL hon ABSOLUT inte trampa, man ska skjuta på. Sen ska hon hela tiden kliva av cykeln för att utforska omgivningen, oavsett om den står stilla eller inte. För att inte tala om hennes bristande förmåga att styra...

Eeniwej. Idag tyckte jag att vi - regnvädret till trots - skulle promenera in till centrum för att ta del av 1:a maj marknaden, lilla b hade ju sin cykel så färden dit skulle gå smärtfritt.

Det är så roligt att se på HUR många sätt man kan LURA sig själv.

Såklart gick det inte bra. Det var SVIIINKALLT. Lilla b trilskades något otroligt och hoppade på bromsen stup i ett så pappa B tappade ca ett kilo hår av stressen att manövrera en 2,5 åring och en cykel över vägen på en livligt trafikerad gata. Inte ens lilleman i vagnen verkade nöjd utan skrek med jämna mellanrum ut protester.

Jag gick halva vägen in till stan och sjöng "klappa händerna när du är riktigt glad" medan lilleman förnöjt, med smilet från öra till öra, satt i vagnen och klappade sina små vantklädda händer ivrigt mot varandra.

När vi äntligen kom fram till torget spelade ett "gallskrik och kast med håret"-band på scenen så man hörde knappt sig själv tänka. Det blev en kort marknadsdag för familjen S, lilla b började frysa och jag plockade fram extravantarna och fleecejackan som jag hade med åt henne. Tilläggas bör att B fnös åt dem när jag packade ner dem där hemma. Tji fick du!

Vi kom efter många om och men hem igen och lilla b kröp upp i soffan under en filt med en flaska varm mjölk och såg på Nalle Puh.

NU är det TACK OCH LOV snart läggdags för småglinen. Denna dag har varit oändligt lång. (Mamma har förtjänat en öl.)

TREVLIG FÖRSTA MAJ TILL ER ALLA!!

Inga kommentarer: