fredag 14 maj 2010

Emma vill ha II:


En stoooor balja med is att dyka ner i. Usch vilket hemskt väder vi har idag!

Det blev vår helt plötsligt här i Vasa igår. Över 20 grader varmt och hett som i hin håles bastu i vår lägenhet. Vi var alla varma, svettiga och på dåligt humör. Usch!

Vi gick en sväng till parken på andra sidan av Metviken. Där var det smockfullt med ungar och föräldrar och stekhett! Lilla b klättrade på båten och sket sedan ner sig som avslutning. Lilleman sov i vagnen och jag fick försiktigt klä av honom fleecedräkten som han hade på sig (herregud kvinna, kolla utomhustemperaturen FÖRE du klär din son i fleecedräkt och dubbelmössa!!).

Vi hade cykeln med oss och så klart blev det katastrof när vi skulle hem för lilla b vill ju inte cykla i ordets rätta bemärkelse utan bara sitta på och se sig omkring. Efter att hon skitit ville hon ju absolut inte sitta på cykeln så jag fick försöka skjuta både cykeln och vagnen framför mig ända hem. Som "tröst" plockade lilla b tussilagon åt mig (tyvärr står de sig ju inte länge inomhus i en vas...).

Imorse regnade det och åskade så in i helsike. Lilla b slog handen för munnen och gick runt i lägenheten och sa att det "kåkkade". Jag trodde att det skulle bli en sval och skön dag men icke sa nicke! Det är fuktigt och varmt och äckligt. Ungarna är varma och gnälliga och jag är på dåligt humör.

Hatar att bo i stan. Hatar vår lägenhet... H-A-T-A-R!!


Bilden är googlad

Inga kommentarer: