torsdag 14 maj 2009

Torsdag

Idag mår jag faktiskt lite bättre. Skönt. Kaktusen i halsen har vissnat en aning. Men inatt hade jag värsta hostattackerna.. var tvungen att stiga upp och gå runt en stund, obehagligt, så idag är jag TRÖTT, så otroligt TRÖTT... vill bara sova, sova och sova. Lilla b vill bara leka och busa och härja. En utmärkt kombination alltså.

Igår låg vi i sängen och tittade i hennes pekböcker en stund och då var hon riktigt snäll och varken sparkade, klättrade, gnällde eller knep. Hon satt eller låg bredvid mig och vi tittade tillsammans i böckerna och jag förklarade vad som fanns på bilderna när hon pekade. Ibland pajade hon mig på huvudet eller gav mig en puss på kinden med tutten i mun. Jag försökte förklara att jag är förkyld och inte mår bra och hon tittade på mig med en underlig min och kastade sig sedan om halsen på mig. Gulligt. Hon är en skatt, vår lilla b.

Imorgon ska jag till mödrapolikliniken. Då får vi "domen" om hur stor babyn är. Hoppas att han inte är en 5 kilos bjässe. Och hoppas han mår bra. Jag har så ont i magen varje gång jag ska hosta, magmusklerna strejkar. Och naveln ploppar ut när jag hostar, det känns konstigt... Trots att han sparkar och böukar som bara den är jag ändå orolig för att något ska vara på tok i magen...

Oj, snart är det lunchdags och efter det dags för dagens tupplur, skönt. Jag är verkligen helt döslut. Känner mig som en urvriden trasa...

I helgen ska vi antagligen hemåt igen...

Inga kommentarer: