torsdag 21 maj 2009

Huhuuu?!

Bebis, var är du? Vill du inte födas snart? Typ idag?

Känner av både dittan och dattan, mest en hemsk trötthet. Har haft ont i ryggen och lite mensvärk nu i några dagar, men det betyder säkert ingenting. Bebisen simmar lungt i magen och stannar säkert där på övertid. Jag däremot börjar ha leidon av att gå med stor mage och känna mig stor och slö. Det värker i bäckenbenet, blygdbenet och allt vad fan man nu har där nere och att byta ställning på natten är ett närmast oöverkomligt projekt som innefattar många pust och stön och en rad aaaaaaaaaaj och en hel massa helvetis helvetis vittu och fan. Jag är en bildad mänska så därför har jag ett så digert ordförråd. :P

Nu ska jag inte klaga alltför mycket, jag vet ju att det sist och slutligen är värt allt besvär sen när bebisen ligger röd och skrynklig på min mage och antingen skriker, eller som lilla b, bara ser sig omkring och somnar sedan. Men just NU känns allt bara usch och blä och tungt. 19 dagar kvar till beräknat datum, sen kan det ju gå 2 veckor över ännu, suck och pust.

Borde skriva lite praktikrapport och annat mumsigt i PF-väg idag men jag ooorkar helt enkelt inte iklä mig flumhatten och sitta och skriva en massa högtravande trams. Men jag borde, jag kommer att ångra mig sen. Jag tror jag ska kasta ihop en chokladpaj om vi har ingredienser. Är lite sugen... lite...

Är fortfarande på jakt efter en syskon/tvillingvagn, så om någon vet om nån som säljer så.... tips emottages.

Inga kommentarer: