fredag 8 maj 2009

For ever sick...

Alltså, vi kommer att vara evigt sjuka i den här familjen. Lilla b har igen feber och snuva. Jag var uppe halva natten inatt med en killer huvudvärk som berodde på snor i bihålorna, i alla fall kom jag fram till det själv. När jag låg ner bultade det något förfärligt under ögonen och i pannan, jag baddade med kallt och med varmt men inget hjälpte, vanligtvis hjälper det med endera, jag kastade in 2 Panadol och konstaterade att huvudvärken nästan försvann då jag var uppe ur sängen, nåja, försökte ändå på att sova.

Vaknade halv 3 av den hemska huvudvärken som inte alls gett med sig. Försökte snyta mig, nix, inget behagade komma ut. Baddade hela aniktet med Carmolis, ni vet sådana örtdroppar som är bra till lite vad som helst, huvudvärk, magbesvär, förkylning... Jag masserade in dropparna i pannan på kinderna och strax under näsan, fy fan vad det sved! Men det kändes som om det hjälpte lite i alla fall. Jag bestämde mig för att sova sittandes i soffan resten av natten så jag bänkade mig där, efter en stund började jag ångra att jag inte tagit med mig en kudde och mitt täcke och öppnade ögonen och fy fan vad det sved i ögonen, vetinte om det runnit Carmolisdroppar i ögonen eller om ångorna från kinderna helt enkelt var för mycket men det sved så in i helvete och jag kunde knappt öppna ögonen, rusade in på wc för att tvätta mitt mentholosande ansikte och försöka rädda mina ögon. Det hjälpte, som tur.

Nu bestämde jag mig för att koka vatten för att ha att badda kinderna med, vetepåsen hade inte fungerat. Stod ovanför vattenkokaren och andades in ångorna med förhoppningar om att det skulle öppna snorkanalerna. Baddade lite Carmolis under näsan och kände att det började lossna lite, jag kunde snyta mig, najs. När min varmvattenflaska var klar kravlade jag ner i sängen bredvid en sambo som sov som en stock, därifrån fick man inga sympatier. Huvudet började bulta så fort jag satte huvudet på kudden men jag var så trött så jag orkade inte bry mig, baddade kinderna och pannan med varmvattenflaskan en stund och sen har jag nog somnat.

Vaknade efter vad som kändes som 15 minuter av att sambon meddelade att han åker till jobbet, lilla b gurglade och väsnades i sin säng och jag ville bara sova, huvudvärken var inte lika påtaglig men fortfarande närvarande i mitt stackars huvud...... Det fanns inget att göra, bara att stiga upp... under dagens lopp har det lossnat mer och mer, har snutit mig ganska många gånger, men jag känner fortfarande av en svag huvudvärk, suck.

I eftermiddag ska vi till Öja, igen, denna gång för att fira mor. Men inte min mor, nej, jag ska fira min svärmor. Min egen mor är inte hemma, det börjar kännas lite som om hon inte vill träffa oss... Nåja, vi ska i alla fall hemåt igen med allt vårt pick och pack, vi ska sova i en 120 cm bred bäddsoffa som är ganska obekväm att ligga i med gravidmage. Men jag har önskat att vi far hem igen imorgon på eftermiddagen, svärmor jobbar nämligen på söndag så vi ska fira henne imorgon på förmiddagen före hon åker till jobbet. Inte för att jag väntar mig att bli firad, men det skulle vara skönt att få vara hemma en dag, bara vi tre i lugn och ro. Okej, stryk detdär med lugn och ro... heh.

Babyn sparkar och busar, bra det för jag såg ett lite onehagligt program igår som fick mig att oroa mig för sånt som jag hittills (tack gode gud) inte oroat mig för... Programmet handlade om dödfödslar, usch... Nu sitter jag och nästan räknar alla sparkar per dag, bara för att försäkra mig om att allt är OK med guldklimpen.

Nu kom lillebror hit på en kaffekopp, dags att signa uut.

Inga kommentarer: