tisdag 19 maj 2009

Namnsdag, Min

Grattis till mig och alla andra Emmor och Emilior som firar denna vackra vårdag.

Idag är jag (igen) trött. Har känt av lite mensvärk och haft ont i ryggen. Hann redan tänka, jippii, idag sker det! Men knappsaft. Inbillar mig hela tiden att det rinner något och springer på toaletten och kollar, men nej. Babyn bökar stundvis och tryyyycker neråt. Förvärkar känner jag av men för fan, de gör inte ont, magen blir bara hård och jag känner ett tryck neråt men ingen smärta. :(

Lilla b vägrade somna idag. Mitt tålamod tog slut, jag satt nästan och grät på sängkanten, så jag lyfte upp henne ur sängen och meddelade att vi sover inget alls idag då, klockan var redan ett då. Nu sitter hon och tittar på Bolibompa i vardagsrummet, hon har även spridit ut legoklossar och vanliga klossar i hela vardagsrummet, suck, det är så tungt att krypa runt och plocka upp legoklossarna som slunkit in under soffan.

Funderar på att ta en liten promenix till Siwa idag med vagnen, det är inte så värst långt men kanske det bidrar till att något sker i babyfödanväg. Är jättesugen på äpplen, undrar om de har några hyfsade äpplen? B kommer hem sent idag så NÅGONTING måste vi ju fylla vår dag med. Tror inte jag orkar gå till parken, lilla b har nämligen börjat springa ut ur parken mot gatan för det är så roligt när man jagar henne, och det orkar jag inte med idag.

Usch hur mitt hår ser ut. Det hålls knappt rent en dag mera. bläh! Det börjar bli långt igen... men jag kan inte bestämma mig för om jag vill spara långt hår eller om jag ska klippa det kort igen...

Vi borde städa, usch hur här ser ut... dammigt och äckligt. Kanske jag tar itu med det idag, men då tar krafterna antagligen slut mitt i och då blir jag ledsen och frustrerad för att jag inte orkar, lika bra att låta bli...

Inga kommentarer: