tisdag 5 maj 2009

35

Idag är det 35 dagar kvar till beräknad förlossning. Idag har graviditeten även nått 35 fulla veckor, det känns som 45...

Idag har jag släpat mig till kunskapens hallar för en sista session i pedagogisk filosofi, ped.fil. Vi skulle ha förberett ett diskussionsinlägg om vad som enligt oss själva är det värdefullaste med lärararbetet men jag har fortfarande inte ens skänkt frågan en tanke... Jag har en timme på mig ungefär, något ska jag väl få skrapat ihop. Ärligt talat, har jag ens en åsikt?

Jag sitter i den tysta datasalen och bredvid mig sitter en brud som badat i all världens parfym. Usch. Visst är det najs när folk inte luktar tre dagar gammal svett men lite måtta ändå... jag håller på få huvudvärk.

Livet fortsätter i samma gamla hjulspår på kaptensgatan 38, inget nytt under solen här inte. Jag har tråkigt och graviditeten tär på krafterna, tålamodet och orken. Förvärkarna kan göra riktigt ont och babyn gymnastiserar ordentlit stundvis. Har skitont i bäckenbenet, blygdbenet, ligamenten och allt vad fan det nu finns där nere som kan göra ont. På morgonen kommer jag knappt upp ur sängen, jobbigt.

Idag är sista dagen på min 6 dagars pickmaraton. Sista gången ska det pickas i fingret före och efter middagen ikväll... Skönt, jag hatar att picka mig själv, de gör ont juh! Min mamma har redan stämplat mig som diabetiker, vilket gör mig ledsen. Ibland känns det som om hon skulle bli lite skadeglad om jag skulle få graviditetsdiabetes, och såklart skulle hon meddela ALLA hon känner att jag har fått det, trots att man ber henne låta bli. Mammor.

Fick tid till mödrapolikliniken den 15 maj. Alltså om 2 veckor, så tydligen anser de inte att det är någon större panik med varken mig eller bebisen, då är vi redan nästan i vecka 37 och det är så gott som förlossningsdags... Herregud, hur stor är inte magen då! Jesus!!

Men tänk om jag har en 5 kilos bjässe i magen? Herregud, hur ska jag få ut den dunderklumpen? Vill inte ha kejsarsnitt.

Nej, nu ska jag återgå till frågan: "Vad är det värdefullaste med lärararbetet?"(Ja, hu fan sku ja veta he!)

Inga kommentarer: