onsdag 13 maj 2009

Medicinmedetsamma

Idag släpade jag mig iväg till fabbo lääkarn i arla morgonstund. Fick domen bihåleinflammation på vänster sida. Fick meducin och nässpray. Alla andra krämpor beror på någon virusinfektion och det tar ca 2-3 veckor att läka ut helt. Lagom till förlossningen alltså... Inte svininfluensa i alla fall..

På tal om den nya influensan (som INGEN kallar det för) så läste jag i dagens Vasabladet att vi nu fått två fall av inflluensan i södra Finland samt ett misstänkt fall i Karleby, det är ju nära det. Jag slängde alla kläder jag hade på mig till läkaren i tvätten och hoppade i duschen då jag kom hem, bara för säkerhets skull. Jag vet, onödigt och löjligt men, men... jag är väl det då.

För övrigt så är morfar ännu på sjukhus. Och hans tillstånd blir bara sämre och sämre. Jag borde åka hem och hälsa på honom men jag har varit så dösjuk här de senaste dagarna. Hostan river i halsen och magen är allt sjuk av allt hostande, babyn protesterar mot hostattackerna genom att sparka som besatt stundvis, skönt ändå att veta att babyn har det bra trots att jag mår pyton. Rösten har jag tappat igen, öronen värker, halsen är skitsjuk och det är hemskt att svälja. Det är tungt att vara hemma och ta hand om lilla b när man själv är helt poissa. Som om det inte skulle vara tillräckligt tungt att vara gravid med jättebaby...

Idag blir det inte heller någon tripp norrut. B måste jobba länge då han var hemma så länge jag var till läkaren. Jag ska ringa morfar och se hur han mår idag. Varför är det så långt mellan Karleby och Vasa? Tänk om jag inte hinner träffa honom?

Jag har funderat, om jag borde avsluta min blogg här och fortsätta blogga nu som då på x3m eller lunar... jag menar, det är ju bara jag som läser min blogg... ibland har min mamma sagt att hon läser den men... ja.. hmm.. vi får se...

Nu ringer det.. vem kan det vara??

Inga kommentarer: