tisdag 21 april 2009

Pipisjuk


Idag bar det av till fabbo Doktorn... vi fick vänta i nästan 2 timmar före vi fick gå in... suckpuck. Men nu har lilla b fått medicin, det var öroninflammation. Troligtvis inte hela den här perioden som hon varit sjuk (snart 4 veckor) utan öroninflammationen har nog kommit till under de senaste dagarna. Nu ska vi bara brottas i en vecka med henne så hon får i sig medicinen, sen får vi hoppas att vår lilla stjärna mår bättre.

Jag är hemma idag med henne, B hade något viktitgt på jobbet som han inte kunde, eller ville, vara bort från. Hoppas bara att man fortfarande får vara borta 2 dagar under praktiken utan att det påverkar godkännandet av den... Nå, om PF inte kan ha överseende med en liten 1,5 åring som är sjuk så får de suga sig själv i bakdelen for all I care, eller så går jag en extra dag nästa vecka för att make up för idag, hur som helst...

Min PF-handledare är en lat liten jävel när det gäller att svara på mejl så om jag mejlar idag och frågar hur det blir med praktiken om jag är hemma med sjukt barn en dag så får jag antagligen svaret i juni någon gång... hmm...

Nu borde vi äta lunch... vad konstigt det är att vara ensam hemma med lilla b igen... önskar bara att jag skulle ha mera ork och kraft.. och en mindre mage... :)

Inga kommentarer: