måndag 20 april 2009

fröken Emma

Idag har jag gjort vikariedebut. Har vikarierat för min handledare en hel dag, från klockan 9 till 14.15. Med en hes kraxande röst dessutom.... Och gud, nej tack. Så känns det nu, vill inte jobba som klasslärare.

"Emmaaa, när jag gungade på rasten så kom Berta och satte sig i min famn och började gunga så jag föll och nu är min jacka förstörd... den är lite grön på ryggen..."

"Emmaaa, Gunlög sa "Håll käften" åt Evald..."

"Emmaaa, måst vi rita en bild till texten?"

"Emmaaa, jag mår dåligt..."

"Emmaaa, Ragnar mår dåligt..."

"Emmaaa, vad är det för fel på Ragnar?"

"Emmaa, varför fick Ragnar gå hem?"

SUCK! I något skede fick jag faktiskt undervisa också men.. jaa...

Ungarna är egentligen jättegulliga men allt detta extra som man ska ta itu med... Om man dessutom egentligen borde ha stannat hemma under täcket så blir det ingen bra mix... Mina öron var täppta hela dagen och allt jag sa fick jag kraxa fram.... vad skönt det ska bli att få återgå till att vara hemma med lilla b nästa vecka.... skönt skönt skönt, trots att det är tungt... att vara lilla b:s mamma, det är något jag kan...

P och S: Ungarna heter egentligen något annat...

Inga kommentarer: