måndag 6 april 2009

Host host och snööööörvel


Stackars lilla b. Hon har snart varit förkyld i en vecka. I helgen har det varit riktigt usligt. Hon har haft feber och snoret har runnit i en strid ström ur nosen på henne. Hon har gnällt och sovit dåligt, magen har inte heller fungerat så bra.

Så igår blev jag också sjuk. Ont i halsen och så spydde jag igen på morgonen, igen bara sådär mitt i allt. Jag hade hunnit äta morgonmål då jag kände hur jag började må jättedåligt och så var det bara att rusa in på toaletten och spy upp alltsammans. Jag blundade hårt och kände mig ynklig. Spenderade hela förmiddagen i säng, sov och ojade mig om vartannat. Eftermiddagen spenderade jag på soffan med min korsordstidning och TV:n som sällskap. Jag tog ledigt från mammarollen och försökte fixa mig frisk inför praktiken som började idag.

Praktiken ja. Hur ska jag orka. Har ingen lust, känner mig bara stor, tjock och varm. Oengagerad. Men min handledare är trevlig och klassen helt okej trots den höga ljudnivån. Men nu får ja kryssa över en dag, en evighet kvar.

Inga kommentarer: