onsdag 1 april 2009

April, april...

Första april... fortfarande olurad, MEN, min pappa brukar alltid lyckas lura mig med något. Tänker inte svara om han ringer idag, hehe.

Lilla b hade en tuff natt. Stackars liten hade luft i magen och vaknade titt som tätt och gallskrek och lättade på trycket lite, det bara smattrade i blöjan. Nu är hon nästan sig själv igen men otroligt trött och lite snorig. Idag skulle hon egentligen ha varit ensam på dagis för första gången men jag har inte hjärta att föra dit henne med tanke på natten. Borde kanske nog föra dit henne, men jag är självisk, vill ha henne hemma med mig ännu en dag... Dessutom börjar det bli lunchdags där nu, och sen ska de sova, kanske får hon gå dit på eftermiddagen en stund, OM jag orkar släpa iväg mig till skolan.

Praktiken närmar sig med stormsteg och jag vill helt enkelt inte. Känns bara stressigt och tungt, men jag MÅSTE göra den nu, jag blir galen annars. Hoppas bara att snön smälter nu så jag kan cykla, att gå är lika med tortyr och att vanka mellan Kaptensgatan, Malmögården och Vikinga skola är inget jag direkt längtar efter. Och ja, jag vankar som en anka och magen är enorm! Såg den igår i en annan spegel än hemmaspegeln och jag kan bara konstatera att WOOOW, inte konstigt att det känns tungt! Undrar om det inte är tvillingar ändå?

Nej nu ska vi luncha och sedan sova en snutt, kanske hinner vi till dagis och skola ännu idag om vi skyndar oss?

Inga kommentarer: