lördag 25 april 2009

Grattis i förskott


Idag fick jag en minilaptop med 10 tums skärm sådär halvt seriöst i födelsedagspresent. Jag fyller år först på tisdag men teknikfreaken B kunde väl inte hålla sig tills dess, det är ju ändå han som pillar mest på den nu till en början i alla fall... Halvt seriöst säger jag för att den faktiskt är till oss båda men antagligen kommer jag att använda den mera, den är ändå en av de dyraste presenterna jag någonsin fått.

Ikväll ska jag testa den och se hur det är att skriva på en så liten sak. Om B nu kan slita sig.

Idag har vi haft storstädning för imorgon kommer adelskapet hemifrån och inspekterar placet. Vi ska ställa till med kalas imorgon och då kan man ju inte ha smörgåskexsmulor i soffan och dammråttor stora som kloakkrokodiler under sängen. Jag tog lilla b ut på en liten tur till Minimani var jag köpte lite dittan och dattan, så B skulle få dammsuga och torka golv utan att ha oss hängande i krokarna. Duktiga B hade städat hela lägenheten när vi kom hem, skönt måste jag erkänna, för att städa var det sista jag ville göra idag.

Vi har haft 18 grader i skuggan i dag, hett. Folk på stan hade både t-skjorta och kort kort kjol. Jag önskar fortfarande att jag nappat tag i en brud som gick förbi oss och sagt åt henne att dra ner kjolen för hennes trosor syntes, framtill. Hur trevligt var det för henne att upptäcka det sen i någon affär... nåja, ska man klä sig så så är det väl sånt man får ta....

Vi sökte oss till centrum idag för att ta en kaffe med J och J. Det var länge sen sist. Trevligt var det också, även om min kropp känns stor och omanövrerlig och jag svettas som en baconskiva i stekpannan. Få se hur länge det tar före vi ses nästa gång, till jul?? Det brukar tyvärr bli alltför länge mellan gångerna, men vi ska försöka skärpa oss.

Våren kom smygande och bara smällde oss rakt på käften känns det som. Plötsligt blev det varmt och vårhalardags för lilla b. Jag som haft fram mina vinterskor tills nu, idag fick Crocsen känna på asfalt igen. Lilla b behöver verkligen få ett par lenkkaren nu, hon kan inte lufsa fram i vinterstövlar längre... Det är så svårt att veta hur man ska klä en liten, när är det för lite och när är det för mycket?

Den här förbannade förkylningen vägrar släppa taget om oss, känns tungt att inte vara på topp... halsen är svullen och hela huvudet fullt med snor. Örk....

Igår såg jag föresten min första krokus för i år, nära simhallen blommade en massa lila krokusar... najs.


Tyvärr är detta en googlad bild, man ska inte sporta med att fota samtidigt som man kör bil....

Inga kommentarer: