söndag 5 juli 2009

svaaalt och skööönt!

Aah! Imorse visade termometern 10 plusgrader... that´s the way I like it. Jag tror nästan att vi är de enda som strålar av lycka när väderleksrapporten lovar regn och rusk. Lägenheten känns faktiskt beboelig just nu.

Den nya Ellos katalogen kom förra veckan, med höst och vinterkläder. Jag har suttit och bläddrat i den och konstaterat att jag vill ha snyggare hemmakläder. Tassar som bäst runt i slitna mammabrallor och en gammal t-skjorta. Eftersom jag så gott som aldrig lämnar hemmets trygga vrå så skulle det vara najs att ändå se någotsånär hyfsad ut här hemma både för mitt eget välbefinnande och för sambons skull, han ser mig ju aldrig i något annat än gamla t-skjortor med veckans meny på och slarvigt uppsatt hår...

Men, vem har egentligen pengar att spendera på en massa hemmakläder? Inte jag... När jag köper ett plagg ska det ha så många användningsområden som möjligt och billigt ska det vara, vilket resulterar i inte så snygga kläder. Dessutom vill jag inte köpa kläder på plus size sidan, främst på grund av att de är så dyraaaaa (40 euro för en basic tröja, nej tack!) och för att de oftast är så fuuulaaaaa och inte sitter bra på mig. Därför köper jag de flesta kläder på Ellos basic sidor, de har storlekar ända upp till 60 och de tröjor jag beställt därifrån har passat bra.

Jag förstår inte vem som klipper till och syr de flesta plus size kläder. På mig är de alltid för stora på fel ställe, oftast runt axlarna så halsöppningen (gud, VAD heter det på riktigt? Har total blackout...) blir fladdrig och osmickrande. För att inte tala om byxorna... jag har alltid haft problemmed att hitta byxor som skulle vara lagom långa, men nu har jag problemet med midjemåttet också. Om de är passliga i midjan så hänger det i röven så att säga och om de sitter bra runt rumpan så hänger magfläsket över byxlinningeneller så går de inte att knäppa. SUCK.

Nåja, nog tjatat om kläder...

Lilleman är fortfarande sjuk. Han är snorig och hes. Stackaren. jag funderar och funderar om vi borde åka till läkaren med honom. På rådgivningen sa de att vi fortfarande skulle avvakta och se eftersom lilla b också är förkyld. Men om han börjar ha problem med andingen eller om det inte verkar bli bättre eller om han får feber ska vi åka in och visa upp honom. Det finns inte så mycket de kan göra för en liten bebis som är förkyld sa hon. Det låter hemskt när han försöker gråta när han är så hes, det blir mest ett väldigt högt skri som låter som en fågel. Stackars liten. Äta orkar han i alla fall...

Nu har vi spikat datum för dop. Det blir den 25 juli. Nästa vecka börjar inbjudningarna droppa ner i postlådorna. Trots att vi bara bjudigt de närmaste så har vi ändå 40 pers på listan. Men alla kommer säkert inte. Lilleman hinner just fylla 2 månader före dopet.

Jävla tangentbord! Ibland kommer det två bokstäver där det bara ska vara en och tre där det ska vara två, detta trots att jag bara trycker ner bokstaven en respektive två gånger. Grrr!

Det är skönt när det blåser. Skönt med låga temperaturer. Najs. Man blir som på bättre humör också.

Imorgon ska jag på efterkontroll till rådgivningen. Då ska jag fråga hur mycket jag kan träna utan att det påverkar mjölken negativt. Har tänkt mig att få konditionsträna ett par gånger i veckan i ca 30-60 minuter per gång. Jag tror det skulle göra susen för humöret och orken. Just nu känner jag mig så trött och nedstämd hela tiden. Lite mera sömn skulle nog också vara på sin plats men vi börjar med att försöka med lite motion.

Egentligen borde jag få komma bort hemifrån ibland också. Ta en paus från ungarna helt enkelt. Men jag har inget att göra utanför lägenheten om B stannar hemma. Har ingen att gå på kaffe med eller ta en promenad med. Jag har länge velat springa en ordentlig länk men det lär inte bli verklighet inom snar framtid. Visserligen var jag ute och sprang före jag blev gravid men inte klarade jag av några långa sträckor inte. Och nu har jag mera löst magfläsk som guppar av och an då jag springer (detta konstaterades när jag kutade efter lilla b i parken en kväll, kände mig som en elefant som dundrade efter en gasell). Men kanske någon gång i framtiden...

Nu sover ungarna och b spelar dataspel. Ska jag då a) se en film b) skura en matta c) fixa lite skolarbeten eller d) ta en tupplur

Jag vet inte.

Inga kommentarer: