onsdag 22 juli 2009

slut på spärri!

Idag ska jag till frissan. Mitt hår ser ut som en oansad enrisbuske. Egentligen skulle jag vilja låta det växa långt igen men det ser för jävligt ut så länge man väntar på att det ska växa så nu ska jag till frissan och låta henne klippa till med saxen. Pannlugg ska jag ha också, något jag antagligen ångrar sen när det är kokhett och svettigt värre, men jag tycker om pannlugg.

Ungarna sover. Lilleman har haft luft i magen och varit vaken med jämna mellanrum och gnällt så jag har inte kunnat sova idag, jag är jätteväldigt trött. Gäsp! Nätterna är igen korta och innehåller inte så mycket sömn... suck. Tänk så mycket bättre jag skulle orka om jag bara skulle få sova???

Sitter och lyssnar på musik och småplanerar ett bröllop som nog säkert ska äga rum inom några år. Har hittat en härlig låt som jag skulle vilja att någon sjöng på vårt bröllop, vet bara inte vem... Hur vi ska få sparat ihop tillräckligt med pengar är den stora frågan... kanske man bara skulle stövla in på pastorskansliet någon dag??

Snart börjar B:s semester. På fredag styr vi fårrden mot Öja och där ska vi då husera i åtminstone ett par veckor... Skönt att slippa den här varma lägenheten och få vara ute på "egen" gård men... jobbigt att vara ti främands så länge... hur orkade vi förr hela somrar?

Svärmors blomsterprakt...

Inga kommentarer: