fredag 31 juli 2009

Shit happens

Jag och svärmor tog ett aftondopp ikväll. När vi simmat en bit märkte jag att jag hade glasögonen på mig.

- Ja har ju glasögona på me, å int sa du na. Ja måst för döm på bryggon så int ja tappar döm fö ja har int na reserv.

Vi simmade till bryggan och jag gav glasögonen till grannen J.

- Lägg dömhe i fickon diin.

Tänkte ju att de skulle vara i allra säkraste förvar i någons ficka.

Vi simmade en stund till och när vi kom upp möttes jag av en ynklig J med gråten i halsen.

- Emma, ja tappa bort glasögona diin. Ti er antingen tedee i gräsi elder så har di fulli i vattni.

Han hade hjulat på gräset lite högre upp på stranden så vi började söka där. Jag fick ge upp för jag såg ingenting, skickade ner B istället. Han t.o.m. dök ner i leran vid bryggan och sökte men inga glasögon fanns att finna. Sitter här inne med mina solglasögon på, inte så trevligt, men bättre än ingenting, jag ser inget annat än suddiga bilder utan glasögon.

Imorgon bär det av till instrumentarium i Kokkola. Undrar hur länge det tar före man får de nya glasögonen?

Vår Ikearesa som vi planerat så länge blir antagligen inte av nu när mina nya glasögon äter upp vår budget... Jag som väntat och väntat... en heeel dag utan ungarna.... suck.

Nu blir jag gråtfärdig...

2 kommentarer:

Maja sa...

Voi nej, vilken osis:( He tar emot ti lägg pengan på "oväntade utgifter" tå man fösöker planer och ha na slags budget. Men har ni möjligtvis na försäkring som sku kuna täck e..? Förresten e du/ni med eller utan barn välkomna på besök om du/ni vill! Kaffikopp eller liten pratstund, he e så läng san sist.

Emma sa...

Jå, särskilt tå man egentligen int har na toko pengan ti lägg på jävlo surprise utgiften... ska ring ti instrumentarium i Vasa ida å fråg om ja har teji na försäkring på dömhe glasögona... på måndaan ska vi ring ti if å fråg om hemförsäkring täcker e...

Å tack gärna, en kaffikopp med tillhörande snack låter himmelskt!! :)