tisdag 28 juli 2009

dop i ösregn

I lördags var det en underbar dag med strålande sol och glada människor. Lilla b var glad och lydig och skötte sig exemplariskt. Icke.

Det regnade katter och hundar (som man säger västerut) och luftfuktigheten var säkert en miljon. Svetten rann i fina strilar längs pannan och kinderna, håret som jag fönat och stylat och grejat med låg platt på huvudet. Människorna var visserligen glada och lilleman sov och var nöjd men lilla b härjade för fulla muggar och sprang med morbror T och grannen J i regnet (vilket resulterade i feber dagen efter). Hon blötte ner 3 omgångar kläder och söndrade ett glas när hon skulle "hjälpa" farmor att diska.

Att det var varmt, hett och kvavt räcker inte till för att beskriva luften i vardagsrummet under dopet. Jag trodde jag skulle rinna bort, torkade svetten ur pannan säkert hundra gånger och bad till Gud att prästen skulle fatta sig kort, helst bara säga "jag döper dig..." och säga att det var klart.

När lilleman äntligen var döpt och fotona fotade rusade hälften av festfolket ut på trappan för att "svalka" sig och i vissa fall röka en avstressande tobak.

Trots det usliga vädret (så går det när man ställer till dop utomhus) var det roligt att så många kunde komma. Det var roligt att träffa så många människor som man inte träffat på länge, visserligen hann jag inte säga många ord till dem men några få i alla fall.

Idag ska vi till Kälviä djurpark med lilla b, hon är gnällig redan nu så vi får se hur det går... :)

Jag har den stora äran att få presentera: Oliver Max Ingvald

Juhlakalu i festdress

1 kommentar:

Nina sa...

Stort grattis!!! :D