tisdag 24 februari 2009

Blörk!

Fortfarande illamående, men ingen spya har passerat mina läppar. Jag har nog stundvis önskat att jag skulle få spy så det kanske skulle lätta lite, men nej. Lilla b verkar må bra, lite gnällig förstås och hon vill inte äta någonting. Inga spyor ur hennes lilla mun heller men vi har båda lite stegring, sådär en 37,5 grader. B har varit hemma idag, älskade B som ställer upp. Jag har sovit och sovit och sovit, jämrat mig och ojat mig. Funderar allvarligt på att köra ner ett par fingrar i halsen... ÖRK!

Bebisen manglar på som vanligt. Känns inte trevligt med en karatekid i magen när man mår dåligt kan jag meddela. Men i alla fall vet jag ju att han mår bra då han orkar härja på som vanligt. Då jag ringde till rådgivningen idag sa de också att allt nog är OK med bebisen, han borde inte påverkas av att jag är sjuk, det är bara att vänta ut illamåendet. Det är ju trevligt.

Hoppas vi mår bättre imorgon, det är ju inte så trevligt för B att missa så mycket jobb heller, dessutom gäller inte "hemma med sjukt barn" för honom då jag är hemma, hur oförmögen att ta hand om lilla b jag än är...

Jag älskar B. Tänk att han bara utan att tveka var hemma idag med oss, han frågade inte ens om jag inte skulle kunna ta hand om lilla b ändå idag. Kärlek. Jag har en bra karl.

2 kommentarer:

Maja sa...

Hoppas ni kryar på er snart. He e konsti hu allt annat vaal oviktot tå man har magafari, af fö me. Ja skiter i ALLT bara ja får val FRISK! Kommer osökta att tänka på gången då jag och käre M sprang skyttelstafett millan säng å wc å spyydd ikapp. Mindre läckert... Ja skickar hälsa å kraft å en storan kram åt lilla b!

Maja sa...

...å tydligen ha ja fått dyslexi.
Konsti = konstigt
Af = iaf
Osökta = osökt

Dagens test: Hur många stavfel ryms i en kommentar?