tisdag 10 februari 2009

aktiv

Kan ni tänka er att jag fick gjort en uppgift igår på jobbet, i 2 timmar satt jag och knåpade med inlämningsuppgiften i textilslöjd och nu är den färdig, nu ska jag bara kasta in den till fröken Rynkhuvud och hoppeligen insamla 1 stycken studiepoäng. Yey! Att uppgiften i fråga skulle inlämnas på våren 2004 är en bisak, 2009 går nog lika bra.... hehe! Jag har aldrig varit bra på matte så...

Nu har jag alltså ett bekymmer mindre i världen, trevligt. Saken är ju bara den att textilslöjdsuppgiften var den lättaste av alla som jag har ogjorda, inte roligt. Nu ska jag gräva fram tiotals böcker ur en ryggväska och börja läsa om skolsystem i u-länder och i EU, det blir väl att ringa till församlingen för att få veta hur skolsystemet är uppbyggt i något u-land.

Så måste jag till Kela någon dag den här veckan också. Ska fylla i pappren för moderskapspenning och behöver hjälp med att fylla i punkterna som omfattar mina inkomster under det senaste året eller så, när man som jag jobbar några timmar i veckan utan att egentligen vara anställd blir det krångligt med blanketterna, jag avskyr kelas blanketter. Grrr!

Vad ska jag börja med idag då? Nu när jag hittat inspiration borde jag ju rida vågen ut och se hur mycket jag får gjort före jag krashar i sanden. Men idag måste jag öva lite piano, fy skäms på mig, jag bad om en vecka ledigt för att jag skulle kunna öva ordentligt men det gjorde jag ju inte, skäms! Dessutom måste vi städa idag, för imorgon kommer det någon hit för att kolla badrummet, inte trevligt med en stinkande blöjroskis och dammråttor under wc-stolen. Jag tycker inte om vårt badrum, det är så ofräscht. Hur jag än skrubbar med klorin och torkar och har mig så blir det aldrig rent tycker jag, det kan bero på de beigeaktiga kaklen som finns på golvet och de gamla rosarandiga tapeterna och de grådaskiga kaklen på väggen runt handfatet.
Bara att rulla upp ärmarna ikväll nu då.... uss!

Inga kommentarer: