måndag 23 februari 2009

Magafari

Usch. Jag och lilla b har fått en släng av någonsorts magsjuka. Lilla b var uppe inatt och spydde slem, stackars liten, hon blev riktigt skraj varje gång det begav sig. Själv mådde jag lite dåligt redan på kvällen men jag trodde bara att det var babyn som låg lite konstigt och tryckte på diverse inre organ. På förmiddagen idag fick jag konstatera att jag nog också är lite pipi i magen, har mått pyton hela dagen. Fick sms:a chefen och säga att jag inte kan jobba ikväll. Imorgon har jag pianotent men att sätta mig ner och öva mina låtar har jag inte ens en tanke på, usch. Jag vill helst sova och glömma bort att jag mår dåligt, jag vill ABSOLUT inte spy!!

Lill a b verkar må lite bättre nu i alla fall, hon har inte spytt på flera timmar och ibland är hon sitt vanliga jag och leker och "plåttrar". Men lite sjukgnällig och hängig är hon nog. Stackars liten. Hon trivs bäst i pappas famn, vilket gör denna mamma lite avundsjuk. Det duger tydligen hur bra som helst med mamma, så länge ingen annan finns till hands. Snyft och snörvel.

Nu blev det läskigt tyst i lägenheten, måste kolla vad hon har för sig. Tysta barn brukar vara lika med fanstyg. :P

Inga kommentarer: