onsdag 11 februari 2009

Hemsk frisyr

Jag vill till frissan... jag vill färga mitt hår och klippa det snyggt. Kan man färga håret när man är gravid? Just nu ser mitt hår ut som ett råttbo, eller ett skatnäste. Usch.

Idag har jag klinkat lite på ett stort svart piano och fått höra "slappna av i vänster hand" och "lyft nu, ett två tre" och annat liknande. Men jag överlevde ännu en pianolektion, nu har jag två kvar (båda nästa vecka) och sen är det tent som gäller. Och hur mycket får jag för besväret? Ja-a, var det typ 1 sp igen eller? 1 sp ska jag få för textilslöjdsarbetet som jag lämnade in idag, wooow.

Lilla b sover som bäst, efter många om och men. Det har blivit en pina utan like att få henne att somna på dagen och på kvällen. Funderar hårt på att ta in spjälsängen igen, för jag tror hon klättrar ur sängen bara för att hon kan. Suck. Ingen tid tillsammans får jag och B heller, jag börjar känna mig som en ensam mamma med en hyresgäst. Jag saknar B, trots att jag ser honom varje dag, det går inte att förklara hur jag menar, jag bara saknar honom.

Idag har jag väntat och väntat och väntat på min lillebror, har vispat grädde och grävt fram brownies ur frysen. Men ingen lillebror... han har säkert glömt... :(

Borde läsa lite till något skolarbete, men jag orkar inte, vill äta brownies med vispgrädde och bada skumbad i badkar (som vi inte har, men man kan ju drömma). Frassen har släppt en dödligt aromatisk urinbomb i badrummet och jag har typ alla fönster på vid gavel för att vädra ut stanken. Jag vill ha lingonsaft eller grapefruktjuice, vill ha, men det finns inte i detta hus, eller inte i denna lägenhet i alla fall...

Eftersom det är min blogg får jag skriva saker som tangerar ämnet graviditet, här kommer en textsnutt från www.niomanader.se:

Vecka 23

Du: Kanske börjar du känna av sammandragningar, även kallade förvärkar, då livmodern drar sig samman och blir hård? Det är din livmoder som arbetar och förbereder sig inför förlossningen. Normalt varar sammandragningarna bara i en eller ett par minuter och kan kännas obehagliga. Om dom gör ont eller smärtar så ska du prata med din barnmorska. Om du inte har upplevt sammandragningar ännu så ska du inte oroa dig. För de flesta kommer dom inte förrän senare i graviditeten, runt vecka 30 och för en del kommer dom aldrig. Igen, inget är rätt eller fel.

Bebisen: Barnet mäter cirka 27 cm och väger upp emot 500 gram. Barnet kan nu få hicka i livmodern och med lite tur kan mamman känna igen detta som ett rytmiskt dunk, som kan hålla på en god stund. Ett nyfött barn hickar också ofta.

Inga kommentarer: