lördag 30 augusti 2008

Vågen är min vän


Lördag idag, alltså är det dags att stiga på vågen. Och jag hade 800 gram som mål men hade varit nöjd med minus 500 gram. Så vad visade vågen? Jag trodde det inte själv ens när jag såg det, men denna vecka har jag gått ner 1,5 kg. ETT OCH ETT HALVT KILO! Herregud, hur har det gått till? Jag har tränat en endaste gång och inte varit särskilt noga med maten. Men gissa om jag är stolt över mig själv, så jävligt stolt. Nu har jag alltså 1 kilo och 300 gram kvar till mitt mål, vars "deadline" är på lilla b:s födelsedag. Sammanlagt har jag nu gått ner 3 kg och 700 gram. Jag är så duktig! *ger mig själv en klapp på axeln*



Ikväll är det villa avslutning, eller veneziansk som det heter här i vår vrå av världen. Vi har investerat i en fyrverkeri pjäs som heter Suomenlinna och en liten förpackning tomtebloss, eller sprakanstickona som det heter här. Vi ska väl grilla ikväll och kanske spela lite olika spel.
Vi har med oss Ubongo! från Vasa, det är ett roligt spel, jag försöker alltid få folk med på Alias men det brukar inte gå. Kanske blir det lite Mölkky också, det har vi inte spelat en enda gång i år ännu.




Det får vara bra såhär för den här gången. Det blir nämligen lunch här så småningom.

2 kommentarer:

Minna sa...

Yes! Vad du är duktig! Vågen visar på minus för mig också, har vägdag imorgon men jag vet ren att jag är på minus! Vi kämpar vidare!

Maja sa...

Grattis, he va ju ett REJÄLT minus! Duktiduktidukti:) Å ja sku vara me på Alias, ja tycker å om he speli:) Saknar de å er hii söderut:(