måndag 25 augusti 2008

Trött


Jobbar igen denna vackra måndagskväll. Sitter framför dataskärmen och känner en stark doft av något som påminner om Jägermeister. Hmm.. Vad gömmer sig i den låsta lådan egentligen? Visserligen kan detta jobb vara aningen långtråkigt men att ta till flaskan? Varför skulle man göra det när man får
a) räkna antalet handdukar i papplådan under sidobordet
b) byta lakan på filtarna i behandlingsrummen
c) räkna antalet gravida kvinnor som skumpar runt i bassängen
d) lyssna på varierande klagomål
Okej, I see the point, var är flaskan!

När jag traskade hitåt efter att ha parkerat vår nya enorma bil på parkeringsplatsen en bit bort fick jag höra ett utdrag ur modern barnuppfostran. Föreställ er följande scen: En liten familj bestående av mamma, pappa och ett litet barn ung. 2 år går på trottoaren när en bil modell äldre, såndär som man ser på amerikanska bilshower vrålar förbi på gatan. Barnet pekar ivrigt på bilen varpå pappan säger till barnet: Vilken fin bil det var, och vilka utsläpp som belastar naturen. Jaha, det ska börjas från liten. Den familjen har antagligen egen kompost och en tunna var de samlar regnvatten för att kunna duscha med det under sommarmånaderna.

Idag är jag trött trött trött... vill sova sova sova... det blev lite sömn denhär helgen, och det beror tyvärr inte på den bra anledningen till sömnbrist utan på en tidig väckning både på lördag och söndag. Lilla b somnar kanske någongång mellan 9 och 10, men då är vi fortfarande uppe en stund, för då har vi ju äntligen lite tid att bara sitta och prata i lugn och ro. Lilla b brukar också vakna tidigt och då ska man ju själv upp. Så vi har oss själva att skylla, men vilken vuxen människa går och lägger sig klockan 9? Men på söndag var det min pappas fel att det blev tidig väckning, vi skulle nämligen och hämta upp vår nya bil från Ikaalinen och vi skulle ha med pappa och S och åka ner i deras bil. Klockan 7 stod Volvon på gården och vi stack iväg. En hel dag i bilen och lite sömn resulterar i en s.k. "krapulamåndag". Usch!
Alltså VAD är det som luktar? Har chefen en flaska Jägermeister i den låsta lådan? Kan ju möjligtvis också vara hostmedicin men det är roligare att tro att det är sprit.

Hittade en rolig t-skjorta på nätet, jag skulle kunna ha den. :P För choklad är så gott. Och denhär tiden på månaden får jag ett obegripligt chokladbegär. Ska stirra mig blind på t-skjortan.

*sniffsniffsniffsniffsniff*

1 kommentar:

Minna sa...

Hej, jag läser gärna din blogg, kul att läsa om andra mammors vardag! Du är duktigt med din viktminskning du! Jag har också börjat ta itu med mina gravkilon, kul... eller så inte :-)