tisdag 26 augusti 2008

en tisdag


Jobbar igen... de ringde ca 2 h före jag skulle börja och undrade om jag kunde komma. Ja, det kan jag väl. Så nu sitter jag här igen. har just läst igenom en hög med dagstidningar och försökt hitta någon artikel som handlar om Folkhälsan, men hittade ingen, så det blev inget klipp och klistrande. Å vad meningsfullt mitt jobb är! Nej nu ska jag inte klaga, det är ju betalt.

Visste ni föresten att man kan spela ett spel som heter Kapten Xylitol och den svarta tanden på Folkhälsans sidor, jo det kan man, så alla peffaniter, se hit, här får ni gratis tips inför undervisningen... http://tandspel.folkhalsan.fi/kaptenx.php

Läste på aftonbladet om låttexter som folk ofta hör fel på, och en av dem fick mig att vrålskratta, förstår inte hur folk kan höra så fel, kan de inte ens tänka efter vad det är de egentligen sjunger?? Här kommer den, nummer 10 på listan ( se alla på denhär adressen: http://www.aftonbladet.se/nojesliv/musik/article3175963.ab):

10. Kate Bush – ”Wuthering Heights”
Rätt: ”Heathcliff, it's me, Cathy and I've come home, oh, so cold, let me in your window”
Fel: ”Heathcliff, it's me, I'm a tree, I'm a wombat. Oh, so cold at the end of your winter”'

På sant alltså, VARFÖR skulle hon sjunga I´m a tree, I´m a wombat???? Varför? Jag dör!

När jag sökte efter en bild på en wombat hittade jag även denhär lilla teckningen, och den är ganska festlig så den förtjänar nog en plats här.
Fniss!


Idag vill jag ha något gott! En härligt kladdig brownie med hackade valnötter och hasselnötter på som rostats i ugnen, åååh... vad gott! Nej nu, skärpning! Men jag är hungrig, fick i all hast kasta i mig något att äta före jag stack iväg hit, har även ätit 2 morötter och ett äpple under tiden här men jag är fortfarande hungrig.

Jag har 800 gram som mål för denna vecka och jag tror inte att det kommer att gå så bra, visserligen har jag inte gett efter för mina chokladbegär (ännu) men jag har inte direkt varit jävligt noga med maten heller, visserligen äter jag bara då det är mattider men inte direkt smart, idag blev det t.ex. 3 smörgåsar med tomat på, ett kokt ägg och en kopp te till lunch. Har inte fått in någon rutin med träningen heller. Men för att vara ärlig, jag är nöjd så länge jag klarar av att inte äta godis och chips och sånt. I alla fall till att börja med, ska nog ta mig i kragen med resten av maten också, bara jag orkar och hinner och så...


Lyckokatt

Jag har en lyckokatt i famnen,
den spinner lyckotråd.
Lyckokatt, lyckokatt,
skaffa mig tre ting:
skaffa mig en gyllne ring,
som säger mig att jag är lycklig;
skaffa mig en spegel,
som säger mig att jag är skön;
skaffa mig en solfjäder,
som fläktar bort mina påhängsna tankar.
Lyckokatt, lyckokatt,
spinn mig ännu litet om min framtid!

- Edith Södergran

Undrar om Felix the Demoncat from Hell eller Pysen the Pukemeister är lyckokatter? Ska fråga när jag kommer hem...

Inga kommentarer: