torsdag 21 augusti 2008

Önskning


Åh vad jag vill ha en sån... *pekar uppåt*

Hunden på bilden är mina svärföräldrars gamla hund Goldie, hon finns inte mera utan springer på joggingturer med Jesus bland molnen.

Men jag vill ha en hund, har velat ha en såå länge, men vår livssituation just nu tillåter ingen hund, inte vår ekonomi heller för den delen, *suck* Men någon dag...




Igår fortsatte jag att fuska, usch på mig, skärpning nu! Vi var till banken för att skriva under pappren till billånet och efter det yrade vi runt på stan en stund och tittade in i allehanda butiker utan att minnas vad vi egentligen skulle ha därifrån. Klockan blev mycket och magen kurrade, sambon bestämde sig för att vi inte orkar laga någon mat hemma så det blev en tur till SubWay och med varsin sub nerpackade i en plastpåse styrde vi stegen hemåt, fy! Försökte dock vara lite hälsosam och tog fullkornsbröd (som expediten fyllde med min sambos fyllningar, jag fick hans parmesan-oregano bröd, blörk!) och massor med grönsaker. Det var gott men lite skyldig kände jag mig under kvällen, nåja, det kunde ha varit värre, jag höll mig från att plocka med mig en liten chokladstång i CM, det ger jag mig en klapp på axeln för.

Idag har jag börjat dagen med havregrynsgröt, som jag saltade lite för mycket, uss! Men ner slank den, havregrynsgröt är gott. "He er som bomulln i magan" brukar min pappa säga.

På lördag ska jag väga mig på svärmors digitala våg, då får vi se hur mycket denna slarvvecka har kostat mig. Har nog en våg hemma men den är modell äldre och mindre exakt.


Inga kommentarer: