fredag 1 juli 2011

Ei hengen hätää!

Kultu i farten i april.

Ingen fara med Kultu. Det var "bara"* inflammerade tåmellanrum som vi fick schampoo och salva för. Som tur var det inget allvarligare som en bruten tå eller något ryggrelaterat. *pustar ut*

Redan idag går hon mycket bättre och lägger vikt på alla fyra tassarna. Maten smakar också betydligt bättre idag. Daisy och hon tar igen allt bus som de gått miste om och de höll på långt in på natten (Kultus värkmedicin började väl verka så hon kunde busa en stund). Jag vet för jag var vaken. Det var så varmt och äckligt i vår lägenhet och jag låg och vred och vände mig i en evighet.

När jag äntligen hittat en sval sovställning hade hundarna busat färdigt och kom in i vårt sovrum. Kultu lade sig bredvid min sida av sängen och flåsade något otroligt. Daisy låg på golvet i fotändan och flåsade hon med, ett mycket irriterande ljud om man försöker sova då man redan är irriterad pga. hettan. Hon började dessutom gnaga på vår säng. SUCK! När jag äntligen tyckte det var tillräckligt svalt för att sova ordentligt var det morgon. Blä!


* inflammerad hud under tassarna pga. bakterier och jästsvamp är dock inget att ta lätt på, det är smärtsamt för hunden.

Inga kommentarer: