onsdag 6 juli 2011

Tomt...

Igår åkte Kultu hem. Det blev tomt i lägenheten. Daisy deppade hela dagen och sökte sin vän när vi var ute på gården. Jag saknade godnattslicken från Kultu igår när vi gick till sängs. Hon hade för vana att komma inlunkande i sovrummet, sätta sig bredvid min sida av sängen och buffa till mig med nosen och slicka försiktigt på ena handen varpå hon blev skrapad bakom örat och kramad. Därefter lade hon sig tillrätta på golvet i fotändan av sängen med huvudet mot dörren.

Daisy är på bättre humör idag. Hon springer som en galning i hela lägenheten och har redan hunnit riva en papperslapp i tusen bitar.


På tal om galningar så har vi för tillfället en måsfamilj på vår gård och de angränsande grannhusens gårdar. En liten brunspricklig måsunge har länge spatserat längs gräsmattorna med två skränande föräldrar cirklande ovanför. Nu ser den ut som på bilden nedan (från google).


Det går inte att vistas på gården utan att få en eller två måsar på sig. Måsungen kan inte flyga så hundarna har två gånger jagat den lilla stackaren över grannhusets parkering med mig hack i häl (jag försökte fånga hundarna, inte jaga måsungen). Måsföräldrarna har skitit ner gungorna och igår när vi försökte vara ute vid sandlådan en stund satt en av dem på toppen av flaggstången och sket nu som då, det bara "klatschade och klitschade" när måsskiten slog ner i stenläggningen runt flaggstången. Mysigt. NOT.

Igår på dagen befann sig måsungen nedanför vår balkong och FEM fullvuxna måsar cirklade skränande runt den i höjd med vår balkong (femte våningen). Jag blir galen. NÄR börjar måsungar flyga?? Måste googla: "De [måsungarna] brukar kläckas i mitten av juni och sedan dröjer det ungefär fem veckor innan de är flygfärdiga." (FUCK!)

Inga kommentarer: