fredag 8 juli 2011

På jakt

Vi är på jakt efter en större lägenhet (radhus) eller ett egnahemshus, har varit det hela våren men hittar inget som faler oss i smaken.

Jag håller på bli galen av vår lilla tvåa och vill bara ha något eget, något större. Vill ha ett eget sovrum var jag kan ligga och läsa en bok på kvällen före jag somnar, inte ett rum som man måste smyga in i när man ska lägga sig och vars luft är så tjock och äcklig att man nästan kan skära i den...

Jag vill att barnen (helst) ska få varsitt rum var de får ha sina egna leksaker och var de får leka i lugn och ro utan att konstant bråka om utrymmet eller leksaken.

Jag vill ha ett hjälpkök med plats för tvättmaskin, strykkorg och tvättkorg. Vill inte ha bastun som uppsamlingsplats för kläder som ska strykas samt smutstvätt och diverse baljor och hinkar.

Framför allt vill jag ha en egen gård var ungarna och hunden kan leka och busa utan att någon skitgubbe kommer och jagar bort oss.

Men en radhuslägenhet eller ett eget hus kostar många euroslantar....

Nu har jag hittat en radhuslägenhet som jag är helt såld på. Se den HÄR. Men den är inte värd priset som de vill ha. För samma pris, nästan 200.000 eurosar kan vi köpa en liten tomt i Kvevlax och köpa ett splitternytt, inflyttningsklart hus (minus garage).

Bara att lämna in lottokupongen på lördag nu då...

Inga kommentarer: