onsdag 14 juli 2010

Segt...

Usch denna hetta... detta fuktiga väder!!

Och kom inte och säg "nu ska du inte klaga när det är så varmt och skönt och jaada jaada jaada!!", vi har det olidligt varmt här hemma, ungarna gnäller och nattsömnen är obefintlig, så jag klagar bäst jag vill...

Inatt har jag sovit med två fryskapslar inlindade i handdukar för att få det lite svalare... det hjälpte lite men jag har knappt sovit alls...

Det får nog vara varmt men någon måtta ändå...

Ungarna vägrar dricka och jag stressar över deras vätskeintag....

Idag vill jag ha en egen pool att ligga och dra i...

Bilden är, som vanligt, googlad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Terveiset Ähtäristä!! Ösregnar, o åskar!!! Mäktig åskvädre !! Wau..!! Efter flera dagars hetta känns e jätteskönt me tokide vädre... Men.. he tar väl slut snart.. Var ti djurparken igår o saan o sima.. hela kvällde.. ida har vi vari o snorkla, härligt, hitta musslor, elder va de nu heiter.. "simpukoita" i massor.. o så har ja byrja sambel på steinan.. som ja sjölv dykt upp elder hitta på stranden i vattenbrynet... har nu tre, ida hitta jag en riktigt stor o mäktig o grann.. o tung.. ti ta heim i biln.. heh, heh... nu tå e åskar så siter vi i vagnen o taneli läser na vittsan ur " vitsejä ankkalinnasta.." - o så spelar vi allt möjligt, riktigt mysigt.. ska till kylpylä mesikämmen jer seinare ikvälld.. imoru fortsäter väl färden till tuuri o "Iso kauppa" som Taneli kallar e.. god fortsättning på kvamo vädre.. farin o sima... :) Maam.