torsdag 1 juli 2010

Och svetten rinner

Jag har i dagarna två försökt rengöra vår tvättmaskin (toppmatad)...

Svärmor tipsade om att kasta in två maskindiskmedelstabletter i trumman och tvätta en tom maskin. Sagt och gjort, men nix, inget bra resultat.

Försökte sen lägga domestos i tvättmedelsfacken och köra maskinen på 90 grader. Nix, no improvement. Sataaaan!!
Tidigare i vinter försökte jag med citronsyra i trumman men pöh, det fungerade inte. Då må städexperterna säga vad fan de vill.


Till slut offrade jag min tandborste och tvättade tvättmedelsfacken för hand. Vilket gick bra tills jag kom till facket för sköljmedel... voi satan i helvetet och lite till!!

De så kallade "smaaarta" mänskorna (apor more likely) har deignat facket så att det är OMÖJLIGT att komma åt överallt... jag hade böjt en bit järntråd för att komma åt dit tandborsten inte slapp men icke, det gick ju tamigfan inte!!!!! Grrrrr!!!

För att inte nämna den äckliga gummilisten runt öppningen... jiiisus! Jag skrubbade med domestos och tandborsten men icke, den bruna geggan kom inte bort... Lite lite lite fick jag till slut bort med tandborste och trasa men jag är icke nöjd.

Lilla b vaknade och började gråta för att tvättmaskinen var "isärplockad" så jag fick ge mig. Kastade in en maskindiskmedelstablett i trumman och startade maskinen.

Svetten bara rann av mig och det blir inte bättre av att det är äckligt fuktigt här i Vasa idag... usch!! Nu skulle jag helst hoppa i duschen eller ännu bättre, i sjön, men nej, nu ska jag börja steka malettköttsbiffar... oh joy!!

1 kommentar:

Anonym sa...

sitruunahappo toimii kyllä !! laitat sitä pesuainelokeroon ja peset tyhjän koneen. "Kyllä Lähtee.." Toimii 100 varmasti... siis sitä ei laiteta rumpuun, vaan sinne minne bio luvil tavallisesti laitetaan.. Tulee kristallinkirkasta! t. Mauri..