torsdag 15 juli 2010

Lagom

Imorse visade termometern i köket 18 grader... kändes väldigt lagom tyckte jag. Öppnade balkongsdörrarna och steg ut på en småkylig balkong. Klockan var sju.

Just så ska det vara, "kalla" nätter och mornar och en svalkande bris på dagen. Inget stekhett bastuväder som det har varit.

Efter en tur till Minimani med ungarna i cykelkärran väntar jag på att de ska somna så jag kan sätta mig ner och njuta av en kopp kaffe i lugn och ro. Jag hör hur de härjar i sovrummet så... det ser inte bra ut.

Glömde ju såklart det jag skulle ha från Minimani.... typiskt.

8 ½ dag tills B har semester...

2 kommentarer:

Maja sa...

Skönt me balkong i alla fall! Ja ha sola å bada - int i Piña Colada, men i Gäddviken ida, he va å skönt. Vattni va "varm", alltså såde gemytlit sval. Komber ni ti Öja na snart?

Emma sa...

Today. :)