tisdag 24 november 2009

en stycken gadd

Lilleman har varit gnällig i ca en vecka. Jag har sagt gång på gång att han kanske håller på få tänder och visst hade jag rätt, idag skymtar en liten tand i nedre käken. Lilleman är gnällig som få idag och testar mitt tålamod. Mitt huvud håller på att gå itu av en hemsk huvudvärk och jag skulle helst av allt bara sova. B kom hem för ca en halvtimme sedan från jobbet så jag har varit ensam hemma lääänge idag med ungarna.

Har en tent på torsdag som jag känner noll läslust inför. Fick (via många omvägar) idag reda på att vi visst ska läsa en bok om inte två till denna tent, något som herr föreläsare tydligen inte ansåg vara nödvändigt att nämna! Grr!

Snart är det lillajul. Här i vår lilla lägenhet försöker jag varje dag göra det lite juligare, har bytt gardiner och sängöverkast och kuddöverdrag samt strykt dukar och dammat av filtar. Nu återstår en stor julstädning, byte av mattor, inhandlande av ljus i olika former samt framgrävandet av julskräp (=pynt).

Jag tycker om jul. Orkar inte "försvara" den åsikten just nu... Jag tycker helt enkelt om jul. punkt.

1 kommentar:

Maja sa...

Jaså O ha viri gnällo. Jaa-a, tå ere tändren! *nickar bestämt å allvetande*;D

Jer lyser julen med sin frånvaro, he e mang plusgrader å regnar cats and dogs. Kanski ja sku inhandel en glöggförpackning ti helgen. Å kanski sök fram Sunes Jul på Youtube..? :)