torsdag 1 oktober 2009

En hel natt


Lilleman sov en hel natt. EN HEL NATT! Utan att vakna, alltså flera timmar i sträck! Otroligt. Han vaknade lite efter sju glad och nöjd. Jag är helt tagen. Om inte storasyster skulle lida av mardrömmar/nattskräck eller vad det nu är skulle vi ha fått sova en hel natt helt ostörda. Men att springa upp med storasyster några gånger per natt hör till, suck. Hoppas det går om snart.

Jag vet faktiskt inte vad lilla b:s nattliga skrikanfall beror på. Har försökt läsa om det skulle kunna vara nattskräck men enligt vad jag läst så inträffar sådana anfall sällan och typ en gång per natt. Lilla b vaknar VARENDA natt och flera gånger till gallskrik. Hon somnar oftast om bara man ger tutten åt henne och bäddar om henne men nu har det blivit så att hon ibland är svårare att lugna. Det är jobbigt när hon vaknar så man måste stiga upp och försöka så tyst som möjligt försöka få henne att lugna ner sig eftersom lilleman sover i sängen bredvid. Ibland väcker hon honom med sina skrik och då är det full kaos i sovrummet. Mamma och pappa är frustrerade för att de inte får sova, lilla b gnäller över något som mamma och pappa inte har någon aning om, lilleman skriker och gnäller och vill ha mat samtidigt som han inte vill ha mat. SUCK.

Ibland är det så svårt att vara förälder. Jag vill att lilla b ska ha bra nätter och sova gott utan att behöva vakna till mardrömmar eller vad det nu är. Men jag vet inte hur jag ska hjälpa henne. JAG vill också sova gott för att orka vara en bra mamma på dagarna. Hoppas bara att lilleman fortsätter sova hela nätter i fortsättningen, det skulle underlätta lite i alla fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vojj va Olli har växt mytsi :) Måst noo koma å häls på er snart!! H.Janika

Emma sa...

Jees! Sku va skitkul ti råkas! Vi har ju int na bild på Olli me faddran siin na ännu. (Måst erkänn, er liiti nolo över he..)