tisdag 27 oktober 2009

Spenderade många euron på mig själv

och nu har jag dåligt samvete...

Beställde några ekologiska hudvårdsprodukter från Am naturprodukter för att jag är nyfiken på att testa crémer och tvålar och sånt som inte innehåller en massa tillsatsämnen och annat skit. Svärmor har haft Am:s solcréme hemma och jag har testat ett par gånger och tyckt att den är bra men nu ville jag se hur bra ekologiska produkter är i längden. Dyrt blev det men det unnar jag mig den här gången.

När det gäller min viktminskningsresa så har jag strandat som en enorm val. Har varit väldigt trött nu i snart två veckor (höstdeppis?) och helt enkelt inte orkat träna, det känns som om min kropp försöker säga åt mig att låta den vila en tid, men jag tror att jag skulle må bra av lite träning nu igen. Det är bara att kliva upp i sadeln igen.

Har återgått till mina "frosserianfall" (= 2-4 kakbitar istället för EN, godis mitt i veckan osv.) också och det känns verkligen inte bra. Jag som klarat mig så bra i ett par månader. Måste försöka skärpa mig nu!! Verkligen. Annars kommer jag aldrig att gå ner 5 kilo till julen...

Kan ni tro det, lilla b sov hela förra natten utan att vakna!! Utan något alls. Hela natten! YEY! MEN, vi var ju dumma och var uppe sent och såg på film = kort natt och trötta föräldrar. lilleman var även han uppe en gång på natten och jag tog första skiftet, och även det andra (grr!) då B stack iväg tidigt till jobbet. Men huvudsaken var ju att lilla b hade en bra natt! Hoppas på flera.

Rådgivningsdag idag, för båda barnen. Lilleman fick två vaccinationssprutor och är nu gnällig dom få. Lilla b fick inga sprutor men ett klistermärke. Tanten tyckte att vi skulle kontakta läkare för att undersöka lilla b:s gomtoncill är för stor då hon snarkar som en karl om nätterna. Den kan också vara boven bakom hennes nattliga skrikanfall.

Förra helgen började min psykologikurs. Den var faktiskt ganska intressant. Boken som vi ska läsa är ca en miljon sidor lång och väger ett ton, ser inte fram emot att läsa till tenten i december.

Nu ska jag se på House och efter det ska jag dra mig tillbaka till mitt sovgemak.

Gonatt all ni fina!

P.S. J&J, dags för en kaffe snart?

4 kommentarer:

Lena sa...

Hej! Roligt att du tittade in hos mig! Och nu ser jag ju - här har jag varit tidigare :) Kom hit via Majas blogg!
Ni har det inte så roligt på nätterna hos er, ser jag.. usch va jobbigt :( Det är liksom svårt att fungera som en riktig människa när man inte får sova. Blä.

Emma sa...

Exakt. Man orkar inte ställa till med trevliga aktiviteter på dagarna när man hasar runt som en zombie och är nöjd bara man får bytt blöjor, lagat mat och plockat undan lite. Men nu har vi haft ett par nätter då hon sovit bra, inga skrikanfall. Skönt. (men då är ju lilleman uppe istället... )

Anonym sa...

Hello! Japp, he sko verkligen vara dags för kaffe snart! :) Fö oss passar e noo nästan når som helst men nu just har jag ögoninflammation å ja sku dzän vila få fixa bort fyri så ja int sprider na båbbona åt er :P H.Janika
Ps. Fin ny bild på Olli å te!

Emma sa...

Tackar. Olli siir liiti skeptisk ut på e men he syns ju int tå he er så lill... :) Ja har arbeita na kväldan jer i oktober å på måndan buri na kurs kvällstid (om e vaal tillräcklit mang anmäla) å på helgan e vi i Öja tå ja har simskola på sundagan i Kokkola. Men vi måst höras! Krya på de!