fredag 23 oktober 2009

&%¤#/ unge!!!

Fan vilken natt!

Lilla b vaknade 00:01 och började skrika. Försöker med att inte ta upp henne ur sängen, men B ger upp efter en 5 minuter och tar henne i famnen = dubbelt mera skrik. Tillbaka med ungen i sängen. Hon fortsätter skrika och sparka på allt. Sen stiger hon upp och börjar dra i rullgardinen. B försöker dra upp den, men den ska inte upp, skrik, ej heller ska den ner, skrik! Skriiik, skriiik, skriiik.

Lilleman vaknar. Skrik. Jag går ut i vardagsrummet med honom. Nynnar svagt på en melodi och han somnar om på mitt bröst.

Tyst i sovrummet. Klockan är 00:16.

Jag tassar tyst in i sovrummet med lilleman och lägger ner honom i hans säng. Märker att lilla b är vaken. Hon ligger bredvid sin far som snarkar i vår säng. Jag lägger mig ner. Lilla b ligger och snurrar sitt hår runt pekfingret = hon är trött. B snarkar. Jag smeker henne över håret och sjunger tyst trollmors vaggvisa. Hon är fem före att somna hela tiden men spärrar upp ögonen just när hon ska somna. Efter en stund ska hon i sin egen säng. Jag väcker B och han bäddar om henne. Klockan är nu 00:56.

Jag vaknar 01:50 av att lilla b pratar och klättrar i vår säng. SUCK! B snarkar. Jag är irriterad. Lilla b lägger sig ner tvärs över sängen och sparkar mig i ansiktet. Hon klättrar över till sin egen säng. Pratar mera. Jag säger till på skarpen att det är natt och nu ska vi sova. Lilla b börjar gråta.

B vaknar. Frågar om lilla b vill sova bredvid pappa? Lyfter henne i vår säng igen. Börjar snarka. Lilla b är vaken. Jag är gråtfärdig och samlar fräsande och spottande mitt täcke och min kudde och stormar ut till vardagsrummet och försöker hitta en bekväm ställning på vår usla soffa. Somnar och vaknar när klockan är 03:nånting.

Smyger tillbaka i vårt sovrum. Lilla b har brett ut sig på min sida. Väcker B och han flyttar henne i egen säng. Vi somnar om. Jag vaknar av att B säger att han åker till arbetet, han har matat lilleman och han sover på soffan i vardagsrummet. Somnar om.

Lilla b väcker mig lite före 8. GÄSP!

Inga kommentarer: