onsdag 28 oktober 2009

"Baaaah" och en bra natt

Här har vi sovit bra nu två nätter i rad. Eller, sett från lilla b:s sida bra, men lilleman har varit gnällig hela natten efter gårdagens vaccinationssprutor. Så det var rumba hela natten ändå, klockan 4 tyckte han att det var morgon och började morra och jollra i sängen efter mjölkflaskan. NEHEPP, tänkte jag och lyfte honom bredvid mig och höll honom nära och smånynnade en påhittad melodi, och han somnade, men sov inte längre än till 6 nånting... blä!

Lilla b älskar Nalle Puh, eller "Baaah" som hon kallar honom. Både morgon och kväll ska hon sitta i sin säckstol och titta på samma DVD med Nalle Puh. Med sig i säcken ska hon då ha alla sina Nalle Puh nallar och Ior. Har börjat begränsa hennes barnprogramstittande till typ Rorri Racerbil och Nalle Puh, ifall hon skulle få mardrömmar av de andra, trots att de är BARNprogram. Nu sitter hon i vardagsrummet och gapskrattar åt Nalle Puh DVD:n, om jag inte misstar mig så spelar nu avsnittet var Nalle Puh ska hjälpa sina vänner att få sina önskningar uppfyllda och just precis nu så hjälper han kanin med att få bort småkryp som äter hans grönsaker. Det är härligt att höra henne skratta.

I Vasabladet idag fanns det en insändare från en mamma som upplever att folk är negativa gentemot föräldrar som bara har ett barn, att man aldrig frågar en 5 barnsmor varför hon har fem barn? Att man upplevs om onormal för att man inte vill ha fler barn. Jag blir igen förvånad över hur lite folk har att reta upp sig på. Vill man bara ha ett barn så skaffar man bara ett barn, varför ska det vara onormalare än att ha 3 barn? Det är väl inte allmänhetens sak att kritisera ett sådant beslut. Huh!

Idag lyser solen i Vasa. Vår vagn har punktering så vi kan inte gå ut, skit! Hoppas det är bra väder i helgen då vi är i Öja och kan vara ute...

Nu ska jag beställa en ny vinterjacka åt mig och försöka skriva lite på ett skolarbete.

Inga kommentarer: