tisdag 2 juni 2009

Minisemester

Vi blev less på vår lilla, trånga, stekheta lägenhet och packade ihop en hel del tavara och stack norrut igår. Så nu är vi här i Mjosund och har en minisemester och försöker få lite somarfeelis. Lilla b njuter i fulla drag av att få vara utomhus och leka.

Natten var hemsk. Babyn kan inte sova mellan oss i vår 120 cm breda säng så han sov i vagnen i fotänden. Först kunde jag inte somna då han var så långt borta, jag steg hela tiden upp och kollade så han säkert andades, sen somnade jag och sov ett par timmar, därefter började B:s snarkmaraton... När lilla b stämde in i serenaden fick jag nog och parkerade med babyn i famnen på soffan i spisrummet. OBEKVÄMT! Jag slumrade till kanske 5 minuter i gången och bara väntade på att det skulle bli morgon. När B och lilla b steg upp lite före sju gav jag B en ilsken blick och meddelade att NU ska jag sova. Jag bäddade ner mig och babyn i sängen och sov 1½ timme.

Nu ska jag ta ledigt från ständigt ammande en stund och sticka med lilla b och svärmor till stan (=Kokkola) för att välja nya gardiner till svärmors köksfönster. Babyn lämnar med pappa B och en flaska bröstmjölk i Mjosund.

Inga kommentarer: