tisdag 9 juni 2009

Hemma igen

I söndags styrde vi Fården mot Vasa igen, med ett stopp i Kokkola och ett i Jakobstad. Vi hälsade på min morfar på Libeckska och på min (gammel)moster Märta i Jakobstad.

Nu är vi hemma i vår lilla lägenhet igen och det känns ganska bra faktiskt, borta bra men hemma bäst. Lite synd bara att Vasa är så långt borta från Öja.

Igår hade vi hembesök från barnrådgivningen. Lilleman (som B kallar honom) hade gått upp bra i vikt, 300 gram på en vecka. Och jag som redan oroade mig för att mjölken inte räcker till. Just nu håller han på "gör mera mjölk" åt sig så han ska ha mat hela tiden, det är lite jobbigt. Men det brukar inte ta många dagar...

Det börjar flyta på med två barn. Ibland blir jag lite paff då jag märker att vi faktiskt har TVÅ barn, det är underbart hemskt. Ingen tvillingvagn har vi hittat ännu så jag vet inte vad vi ska hitta på här på dagarna då B börjar jobba igen. Just nu har vi dem i två vagnar när vi går ut, babyn liggande i sittvagnen och lilla b i paraplyvagnen.

Undrar hur jag ska klara av dem ensam, ibland blir det nämligen ordentligt kaos när båda två behöver och vill ha uppmärksamhet, samtidigt. Lilla b är ännu så liten så det går inte att be henne vänta, det är bara så att en av dem får vänta en stund om man är ensam med dem. Jag är lite nervös får jag väl erkänna...

Nu gnyr lilleman i sängen och lilla b härjar vilt i köket. Dags att fiti åv.

1 kommentar:

Daniel sa...

Kul att ni kom hit ti jeppis å hälsa på!