måndag 29 juni 2009

And out we went...

Det blåser skönt där ute. Inget som märks i vår lägenhet, här är det fortfarande så varmt att man klibbar ihop. Usch! Men vi kom oss ut...

Det var varmt, jättevarmt med en bebis på magen, svetten bara rann ner längs med ryggen och ansiktet. Lilleman hade också varmt men han sov snällt. Men som sagt, skönt med en ljum blåst.

Allt gick bra i Tritonia, lilla b rev böcker ur hyllorna och lilleman sov. Det var svalt därinne. Nu har jag förnyat mina lån, betalat böter och lånat nya böcker.

På väg hem blev vi attackerade av ett gäng tärnor som möjligtvis byggt bo på universitetstaket. Obehagligt med fåglar som störtar ner mot en med sylvassa näbbar och rövarna fulla med äcklig fågelskit. Jag fick sällskap med en dam som babblade på hela den korta sträcka som verkade vara tärnornas revir. Hon pratade och pratade och jag visste inte när jag skulle säga något eller vad jag ens skulle svara på hennes babblerier.

Nu väntar vi alla på pappa B. Lilleman åt just och spydde sedan upp hälften på sig själv och mitt bröst. Lilla b ligger i sängen och segar, hon är svårväckt, beror säkert på denna hemska värme. Jag vill ha en radhuslägenhet med liten skuggig gårdsplan (med staket runt).

Inga kommentarer: