onsdag 18 mars 2009

Vagn till salu

Jag vill ha en ny barnvagn. Tycker inte om den vi har. Har mitt sikte inställt på en lyxvagn som är manövrerbar även i trånga hålor och i vilken lilla b kan sitta som en normal mänska. Visserligen har denna nuvarande britax toddler vagn sina fördelar, den är liten, blir liten när den fälls ihop och den är snygg men jag vill inte ha den. Köp bort!

Idag har jag besökt tandhygienisten på studenthälsan och fått mina tänder rengjorda. Det känns fräscht i käften och jag tänker aldrig mera äta något. Never. Hon gnällde lite på mig då jag inte använder tandtråd varje kväll, usch, VEM orkar?? Så vore det bra att använda listerine munskölj, det är bra sa hon. Att det smakar som någonsort motorolja är en bisak, usch. Men, I´ll give it a go. Jag ska försöka börja använda tandtråd varje kväll, jag lovar, jag ska FÖRSÖKA. Och tandpetare till framtänderna i nedre käken, för där fungerar inte tandtråd eftersom jag har en metalltråd fastcementerad bakom tänderna.

Använd xylitoltabletter eller tuggummi och undvik saft och sött och allt som gör livet najs, äsch jag skojar bara. Nu har jag delat med mig av lite visdomsord så ni också kan ta hand om era tänder bättre. Tandtråd före tandborstning, komplettera med exempelvis munskölj eller fluortabletter. En tungskrapa är inte nödvändig, det fungerar bra med tandborsten, men det finns att köpas tungskrapor på apoteket. Så ska man inte köpa tandborstar med vassa strån, stråna ska vara lite rundade i toppen, inte heller ska man köpa de billigaste man hittar (som jag, vi brukar köpa pepsodents tandborstar för 99 cent styck) och de ska vara soft, inte medium. Varsågoda. :P

Jag vill till frissan. Ska nog ringa och beställa en tid idag. B har lovat att betala så det är väl att ta hela hoito då man en gång får unna sig något... eller? Egentligen skulle jag vilja låta håret växa, men det är så hemskt nu så det blir nog kort igen, vill ju känna mig snygg också, inte bara som en valross med risigt hår, pizzafejs, svällande kropp och läckande bröst. Så ska jag nog färga det också.

Jag har gula tänder, usch! :(

2 kommentarer:

Maja sa...

Uj, ja borde fara ti tandläkarn, kom ja på nu. He val alder åv... Tror du ja sku kuna köp vagnen er ti frakt skolböökren i, tror du? Elde väskon ti tåågi?:)

Anonym sa...

Maja-> Tja, he sku ju va ganska bra användning. Tå sku bökren få ett tak över hövo, ja kan t.o.m. släng me regnskyddi så er du all set. :P ;)

Jag hatar ti va ti tandläkarn, men honde hygienistn var e ganska najs ti va till, fö ja visst ju att hon int sku bora na. Bara påta liiti å ge goda råd. Men ja har fortfarand 3 visdomstand att dra ut inom snar framtid... *ryyyser*