torsdag 26 mars 2009

Ou nou!

Jag vaknade i morse med en snarkande sambo bredvid mig och en plottrande b i sängen bredvid vår. Vi steg upp och lilla b åt morgonmål och B duschade (igen så länge i så varmt vatten att han såg ut som en kokt hummer). Allt förlöpte som vanligt, jag fixade morgonmål åt mig själv och skulle bara diska ur joghurtförpackningen (en 1 liters förpackning) före jag också skulle äta då jag kände av ett illamående i maggropen. Jess, tänkte jag, nu är jag så hungrig så jag mår dåligt. Det händer ofta och följs nästan lika ofta av en hemsk huvudvärk.

Nåja, jag fortsatte mina bestyr men började känna av små "ryckningar" i käken och tänkte shit, det är något på väg upp. B hade låst in sig i badrummet och jag stod utanför och bankade som om det gällde liv och död, sprang tillbaka i köket för att stå över handfatet så inget skulle komma på golvet, B öppnade dörren och fräste åt mig före han såg att jag kom inspringande och kastade mig över toalettstolen och kaskadspydde upp vatten, vitaminpiller och lite äppelsaft. Hemskt att spy när det inte finns något att spy upp.

Typiskt att jag ska spy NU, för en månad sen hade vi någonsorts spy-/magsjuka i en hel vecka utan att jag spydde, mådde bara skit och ville spy, men nu, en helt vanlig morgon då vi dessutom skulle börja inskolningen på dagis så spyr jag? Undrar vad det är? Vågar inte besöka dagiset idag ifall det är något som smittar. Undrar om det bara var bebisen som låg lite opassligt och tryckte på? Kanske har jag en hjärntumör och dör imorgon? Vem vet. Jag mår inte jätteilla mera men jag känner nog av att det är något som ligger och pyr i maggropen. Fick i mig lite joghurt i alla fall.

Ska till frissan senare idag och dit ska jag tammefan säkert! Om jag så ska ha med mig ett ämbare och spy mellan varven. Har väntat på att få håret fixat i flera månader nu så jävlar, jag ska till frissan idag! Om jag nu råkar smitta ner en frissa eller två gör ju ingenting, men tänk er en hel avdelning på dagis! *ryser*

1 kommentar:

Maja sa...

Åh nej, he e int na rolit ti spy:( He låter int ritti som na magafar, om e kom såde mitt i allt. Komber ihåg att mamma spyydd ein gang såde mitt i allt tå on vänta Joel, hon måådd int eins rokot, hon byrja bara "tjöijis" mitt i allt å fick fara å spy. Kanski babyn e en blivande fotbollsspelar som knoppa me magsäcken din..? Hoppas du mår beter nu iaf!