torsdag 19 mars 2009

pickatant

Nu är jag lite mer än halvvägs med mitt pickande... Det har gått ganska bra faktiskt, även om jag fortfarande hyperventilerar lite före jag pickar, heh. Vad mina resultat betyder vet jag inte men jag hoppas att de är bra... hittills har värdet bara varit över 6 en gång (efter måltid). Få se sen i april vad de säger. Men gud om man skulle vara tvungen att picka sig varje dag.. huh!

Nu har jag beställt tid till frissan. Nästa vecka på torsdag blir det. Klippning och färgning. Ganska dyrt måste jag säga faktiskt, 95 euro sa fröken.. jaiks! Och då ska jag till B:s billiga frissa... Men jag tycker jag förtjänat lite lyx. B har lovat att betala men inte kan han betala hela kalaset, han kan få betala för klippningen så betalar jag färgningen. Möjligtvis blir det bara en klippning ännu då jag hunnit fundera en stund. Vi får se.

Idag hade jag tänkt gå ut med lilla b på förmiddagen eftersom det är härligt vårväder ute, solsken men ändå lite på minus. Men jag orkar inte, jag är så slut i ben och armar, orkar knappt lyfta lilla b då hon ska i famnen, känns jobbigt. :( Ska bli skönt med sommaren som snart är här, då behöver man inte ha tolvtusen lager kläder på sig själv och ungen då man ska ut.

Igår skulle jag och B ha filmkväll och bara sitta och mysa i soffan med en film och eventuellt lite popcorn. Umgås och bara vara nära varandra, det blir så lite av det nuförtiden. Jag flänger på här på dagarna och då B äntligen kommer hem är jag döslut och vill inte leka en endaste lek till, vilket jag ändå måste göra eftersom B slår på datorn och bänkar sig framför skärmen. Sedan blir det gnäll från lilla b eftersom hon vill leka med pappa och inte (IGEN!) bygga pussel med mamma. Jag gnäller för att lilla b gnäller och jag är trött. När det äntligen är läggdags går B och lägger lilla b. Jag lämnar ensam en liten pyttestund, men jag är för trött för att njuta av den lilla halvtimmen (ungefär) egentid som jag då får. B vaknar (ja han brukar också somna) och kommer ut ur sovrummet, sätter sig framför datorn och spelar dataspel (just nu är det Guild Wars som gäller igen), jag ser lite på TV, ingen säger ett ord, jag går och lägger mig, B spelar ännu ett par timmar och kommer till sängs. Vilket förhållande alltså.... :P

Nåja, tillbaka till filmkvällen då. B gick för att natta lilla b lite över 8. Jag såg på friends och halv åtta hos mig. CSI började på MTV3, jag tittade lite, fortfarande ingen B. Jag somnade på soffan och vaknade klockan 10. B snarkade i sovrummet. Jag steg upp, släckte lampor och TV:n. Matade hårbollarna. Borstade tänderna, stängde av datorn. B vaknade. Jag meddelade att klockan var 10 och att det bara var att gå och lägga sig nu. Så vi gick till sängs, pratade en pyttestund. Vilken kväll alltså...

Lilla b vaknade klockan 6 imorse och jag försökte ignorera henne och få henne att somna om bredvid mig i sängen men icke. GÄSP! B maratonduschade i badrummet och vi smög oss in för att byta blöja och kolla så pappa B inte somnat under varmvattenkranen. Nej, en knallröd B ville bara inte stiga ut ur duschen för det var så kallt utanför vattnet sa han. Jag fräste något med ögonen halvöppna och lufsade in i vardagsrummet var lilla b väntade på morgonens barnprogram.

Jag är fortfarande trött och lilla b gäspar turvist med glädjeskrik och gråtattacker. Dagen har inte ens börjat ännu och jag vill redan att det ska va tupplursdags.

Vecka 28

Bebisen: Om ditt barn skulle födas nu har det goda chanser att klara sig utanför livmodern, men med hjälp av bl.a. värme från en kuvös. Barn kan överleva tidigare i graviditeten också men oftast med komplikationer. Kroppen lagrar snabbt underhudsfett och bebisen är inte längre så mager. Mjölktänderna under tandköttet är färdiga. Alla sinnen är nu utvecklade och kan reagera på skarpa ljud och ljus utifrån. Håret som växer på huvudet kan nu ha blivit riktigt långt och ögonfransarna finns nu på plats. (www.niomanader.se)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Verkar som om vi ska få barn ungefär samtidigt :) Ja e beräknad ti 7.6. Hoppas du/ni mår bra!
-Johanna Häggblom (f.d. Borg)-

Anonym sa...

Till anonym: Hej! Va roligt! :) Har du någon blogg eller dylikt som man kan följa med? Vi mår nog ganska bra men det var nog lättare under graviditet nummer 1 för mig. :) /Emma

Anonym sa...

Ingen blogg, bara facebook :P -Johanna-

Anonym sa...

Hur hittar jag dig där? /Emma